,
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدای لاهیجان
این وبلاگ در باره معرفی شهیدان محمدرضا و محمدجواد حامدی نوشته شده است . و نیز معرفی دیگر شهدای لاهیجان از استان گیلان را مشاهده خواهید نمود.

امام حسین (ع) دریا دریا گناه را پاک میکند
ارسال در تاریخ یادداشت ثابت - جمعه 92 آبان 25 توسط m-alinejad

اینجا اگر حقی از مردم به گردن نداشته باشد، ممکن است گناهانش بچکد و پاک شود، می‌شود، چنین توانایی را یکی دارد. او می‌تواند دریا دریا گناه را پاک کند. ما احتیاج داریم که بیاییم برای امام حسین (ع) گریه کنیم، برای اینکه علاقه‌مان بماند.

 

صفای آشپزی برای امام حسین (ع)

محرم

غذاخوردن و غذا دادن برای امام حسین (ع) صفایی دارد اما آشپزهای امام حسین (ع) معتقدند که آشپزی در ایام محرم حال و احوال دیگری را می‌طلبد. یکی از آشپزهای مراسم‌های محرم در این باره می‌گوید: من برای آشپزی در محرم کارم را رها می‌کنم و از  ظهرتا 2 بعد از نیمه شب درگیر غذای امام حسین (ع) هستم. با وضو به آشپزخانه می‌روم و با نیت خالص اقدام به پخت و پز می‌کنم. البته آشپزی مانع شرکت در مراسم عزاداری نمی‌شود اما آشپزی برای عزاداران و دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) و شهدای کربلا حال و صفای به خصوصی دارد که فقط آشپزهای حسینی آن را درک می‌کنند. امیدوارم خدا از ما قبول کند. انشاالله.




محرم
ارسال در تاریخ یادداشت ثابت - جمعه 92 آبان 25 توسط m-alinejad

این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است .

حضرت امام خمینی (ره)

محرم

 

 

 

 

 

 

گناه، امام حسین (ع) را از انسان می‌گیرد

یک آقایی به همراه فرزندش، مجلس می‌آمد. پسر این فرد، دو تا دوست هم‌سن و سال هم داشت که آن‌ها هم به مجلس می‌آمدند. سال اول خیلی از چهره‌شان خوشم آمد. سال بعد آمدند و یک گردی بر چهره آن دو نفر نشسته بود. سال سوم اما باور کنید که صورتشان طوری بود که بدم آمد و دیگر هم به مجلس نیامدند. البته آن پسر که پدرش او را آورده بود، همچنان می‌آمد و باز هم همان‌طور خوب بود، چون خانواده‌اش خوب بودند. گناه، آدم را عوض می‌کند و امام حسین(ع) را از انسان می‌گیرد.




آداب رمضان
ارسال در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 92 تیر 18 توسط m-alinejad

 آداب روزه داران

حضرت زهرا (علیها السلام) فرمود: صائم با روزه خویش کاری نکرده (یعنی حق روزه را ادا نکرده) هر گاه زبان و گوش و چشم و جوارحش را از (آنچه که بر آنها حرام است) حفظ نکرده باشد.

 

شناخت ماه خدا

شناخت و درک ماه رمضان موجب شکر پروردگار- شناسایى و شناساندن ماه رمضان - ماه مبارک - معنى برکت و مبارک - کاربرد واژه برکت و مبارک در قرآن - راز مبارکى ماه رمضان - ماه رمضان یکپارچه خیر و برکت.

 -  شناخت میهمانی خدا  درجات میهمان خدا
 - اسباب آمادگى براى میهمانى خدا

 - جنبه های روانشناختی ماه رمضان


هر روز ترتیل یک جزء قرآن(جدید)




طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
قالب وبلاگ مرجع راهنمای وبلاگ نویسان